חיפוש מהיר באתר

בחירת המיקום המושלם ליריד או – איך להביא את הדוכן לאנשים ולא

 מה הפרטמטר החשוב ביותר שבוחרים יריד למכור בו? - כמות האנשים הזורמת באותו יריד. ואיך נדע להעריך את כמות האנשים ביריד לפני שהגענו לשם? קראו עוד

 
אלפי ירידים מתקיימים בארץ מידי שנה, במקרה הרצוי היריד הומה באנשים המטיילים בין הדוכנים. אך לעיתים, במקרה הפחות רצוי, נוכחות הקהל מעטה והדוכנים נותרים יתומים ומשועממים. אז מה בעצם קובע את כמות תנועת המבקרים ליריד? התשובה היא מיקום. אותו היריד בדיוק עם אותם שפע של הדוכנים יכול להביא אליו כמות שונה לגמרי של אנשים , על פי המיקום בו הוא נמצא.

קחו לדוגמה את דיזינגוף סנטר. קניון צפוף, שעל פניו נראה שאין מקום להכניס ולו דוכן אחד, שלא לדבר על אפשרויות החנייה המוגבלות. אבל, היות והקניון הזה הוא אחד המקומות ההומים ביותר בקהל מבקרים בכלל ובסופי שבוע בפרט ,ב-10 השנים האחרונות, נערך שם מידי סוף השבוע יריד של דוכני אוכל. גשם, שמש, רוח סערה, הדוכנים הומי אדם ובסוף היום רב הדוכנים מצליחים למכור כמות גדולה מאד ממרכולתם. הרב המוחץ של האנשים אינם באים במיוחד לדוכני האוכל אבל הם נמצאים "במקום הנכון בזמן הנכון" – אין כמו קערת תבשיל ביתי חם וטרי במחיר זול בהרבה ממסעדה, על הדרך, בין רכישה אחת לשנייה בחנויות הקניון.

דוגמה הפוכה היא קיבוץ איילת השחר בצפון הארץ. על פניו – אתר יפיפה מלא בדשאים מוריקים וצמחייה מטופחת, גישה נוחה ואטרקציות שונות ומגוונות לכל המשפחה: פיינטבול, מסלולים לרכיבה על אופניים, מבוך קסום בטבע ואפילו חוויות אקסטרים הכוללות צניחה חופשית וטיסת כיף בשמי הגליל. ובכל זאת, הירידים הבודדים שנערכו שם זכו לכמות דלה של אנשים. ולמה? כיוון שהקהל הוא ספציפי ובא אך ורק לשם הפעילויות, אין תנועת אנשים ואף אחד אינו עובר "על הדרך".

ולכן, כאשר אתם רוצים לבחור יריד מושלם לדוכן שלכם, תחשבו קודם כל על המיקום: אתר ובו תנועה גדולה של אנשים, שאינו בא אך ורק בשביל היריד ולאו דווקא אתר שקורץ לכם בגלל יופיו.