חיפוש מהיר באתר

משהו קטן על הצלחת הדוכן

רבים המקרים שראיתי דוכן עם מוצר מדהים ומעוצב יפה ואף גדוש באנשים - אך בסוף האירוע, בעליו סופר את הכסף ומתאכזב קשות. מדוע זה קורה? מהו הגורם להצלחתו של דוכן באירוע? למה יש כאלה המצליחים יותר וכאלה המצליחים פחות?

אחרי שעות רבות של פסטיבלים, ירידים, שווקים ואירועים אחרים, הצלחתי לחבר 3 אלמנטים שלדעתי - החשובים ביותר בהצלחת דוכן ולכבוד האתר החדש "דוכנים" אפרט לכם אותם כאן

1. מוצר טוב- נכון שכולם חושבים שיש להם ביד מוצר "מדהים" שיכול למכור בטירוף - אך נתקלתי בלא מעט אנשים שפתחו דוכן וגילו שבעצם... רק הם חושבים כך. הם ואולי עוד כמה מחבריהם שלא נעים להם להגיד אחרת. השיטה הטובה ביותר לדעת אם המוצר שלך טוב, נקרא test case כלומר- נסה למכור אותו לחברייך. - אותם אלו שאמרו שיש לך "אחלה מוצר" - תציג להם את המחיר שאתה מתכנן למכור את המוצר- ושאל אותם אם הם מעוניינים לקנות? או "האם אתם רוצים אחד כזה לביתכם?"- אם תראה כי הם מתחמקים תוכל לדעת כיוון כללי. אך אל תאמר נואש - פנה לעוד חברים ושאל גם אותם. באם בסופו של דבר נשארת עם כל מוצריך בידך –יש לחשוב פעמיים לפני שמשלמים על דוכן.

2. יכולת מכירה – אז יש לך מוצר טוב. מעולה. עכשיו צריך גם לדעת למכור אותו. וזאת תורה שלמה שאפשר ללמוד אותה שנים ובעיקר לתרגל אותה – ומה לעשות ? יש אנשים, עם כישרון מכירה מולד, טוב יותר משל אחרים. אם אתה כמוני, שלא ידע למכור בקבוק מים גם לבדואי עשיר במדבר אחרי ריצת מרתון, כדאי שתשקול לשכור עובד צעיר וממולח בעל יכולת ביטוי טובה יותר, שבעזרת יכולותיו אף יכסה את משכורתו בסוף היום. – חשוב לשים לב כי יש להתאים את סגנון המכירה למקום ולאוכלוסייה – לדוגמא: לצרוח לתוך מגאפון "רק היום, הכול בשקל", באמצע קניון ברמת אביב, לא סביר שישיג את התוצאה הרצויה.

דבר חשוב לא פחות מכך, הוא "הניראות" של הדוכן. עיצוב המוצרים על הדוכן וסדר, מזמין אנשים לבדוק את מרכולתך. דאג לבלוט ולמשוך תשומת לב הסובבים בעזרת: שילוט טוב, תאורה, חשיפה מקסימאלית ואף צורת לבושך.

3. קהל – האורחים באירוע הם לא דבר מובן מאיליו. בעונה מסוימת יש המון

אירועים

שלא מצליחים להביא את כמות הקהל שציפו ואז את מוצא את עצמך שר שירים לשמש ומקלל את עצמך על איך הסכמת לבוא לכאן. – נכון. כמות הקהל הצפוי באירוע לא תלוי בך, אך בדיקות קטנות לפני האירוע יכולות לעזור לך לשפר את הסיכוי להגיע למקום טוב. שאל את המארגן היכן מפורסם האירוע? כמה פעמים הוא התרחש בעבר ?? וכמה אנשים היו באירועים הקודמים? מי קהל היעד של האירוע (משפחות, נוער, גמלאים וכו')?.

ככל שתאסוף מידע רחב יותר על המארגנים ועל ההיסטוריה של האירוע כך תוכל להעריך טוב יותר את סיכויי הצלחתו