חיפוש מהיר באתר

צעדים להקמת דוכן מצליח

 טקסט קצר המסביר לאילו דברים יש להתייחס לפני שבוחרים ללכת ליריד מסויים או אירוע שאליו אתם מוזמנים.. אם זה פסטיבל, יריד או כנס רשמי.. כדאי לקרוא

השתתפות בתערוכה, יריד או כנס מקצועי משמשת כערוץ שיווקי נוסף ליצירת קשר אישי וישיר עם הלקוחות שלכם. ההשתתפות באירוע שכזה בדרך כלל כרוכה בעלות גבוהה, יחסית לאפשרויות שיווקיות אחרות, ולכן בטרם נתינת אישור ההשתתפות באירוע שכזה, מומלץ לקחת רגע לחשוב על היתרונות והחסרונות שמלווים את הבחירה הזו. היתרון המרכזי הוא כמובן חשיפת העסק בפני לקוחות פוטנציאלים חדשים והגדלת הסיכויים ליצירת עסקאות חדשות, במהלך האירוע ואחריו. מצד שני, היתרון הזה יכול להפוך לחסרון כאשר אינכם מגדירים מראש את המטרות שאתם רוצים להשיג במהלך האירוע בניסיון לממש את הפוטנציאל הגלום בהשתתפות באירוע מסוג זה.

אם כך, מה חשוב לעשות בטרם הקמת דוכן?
ראשית, חשוב להתאים את סוג האירוע ומיקומו לקהל היעד שלכם. למשל, אם השירות שאתם מציעים הוא לתושבי תל אביב בלבד, מומלץ לחפש מקום לכנסים ותערוכות בתל אביב, ולא להשתתף בכנס בצפון או דרום הארץ. אם אתם מוכרים מוצרים, כדאי לוודא שמדובר ביריד אליו מגיעים אנשים כדי לקנות ולא רק לטייל בו ולראות דוכנים. כמו כן, אם השירותים או המוצרים שמציע העסק שלכם פונים בעיקר לצעירים, עליכם לחפש כנס או יריד שפונה גם הוא לקהל יעד באותו הגיל.

לאחר מכן, חשבו מהו התקציב שאותו אתם יכולים להשקיע בהשתתפות באירוע כמו זה. עליכם לקחת בחשבון לא רק את עלויות ההשתתפות שבהשכרת הדוכן, אלא גם ההשקעה בנראות של הדוכן עצמו, הדפסת חומרים שיווקיים כגון עלונים ועוד. שימו לב שגם לאחר שתגדירו לעצמכם תקציב למימון ההוצאות הכרוכות בהשתתפות באירוע, יתכנו הוצאות נוספות בלתי מתוכננות ולכן יש לקחת בחשבון מראש חריגה של כ20% מהתקציב שהגדרתם לעצמכם.

כמו כן, לפני שאתם מאשרים את השתתפותכם באירוע מומלץ לחקור ולאסוף כמה שיותר מידע אודות האירוע המדובר:

  1. האם מדובר באירוע חד פעמי או אירוע שמתקיים באופן קבוע? – אם התקיים כבר בעבר, כמה אנשים הגיעו אליו בשנים קודמות? האם היה מוצלח?
  2. מיהם המשתתפים האחרים באירוע? – האם יש אפשרות לקבל בלעדיות על המוצר / שירות שלכם?
  3. אילו פעולות נעשות בתחום הפרסום ויחסי הציבור של האירוע על ידי המארגנים שלו?
  4. האם יש לאירוע ולחברה שמארגנת אותו אתר אינטרנט?
  5. מהם הכלים שניתנים לכם על ידי מארגני האירוע לשימוש במהלך התערוכה?

התשובות לשאלות אלו יוכלו ללמד אתכם פרטים רבים בנוגע לאיכות האירוע והחברה שמפיקה אותו, כמו גם איכותו של קהל היעד שעתיד לפקוד אותו. מכלול הנתונים הזה יאפשר לכם להבין בצורה טובה יותר האם כדאי ומשתלם לכם לקחת חלק באירוע, בהתחשב במטרות שברצונכם להשיג באמצעות ההשתתפות בו.

לסיכום, השתתפות באירועים שיווקיים כגון תערוכות וירידים מקצועיים יכולה לתרום רבות לחשיפת העסק שלך ללקוחות חדשים, ומומלצת בעיקר לאחר איסוף נתונים הנוגעים לאירוע וקהל היעד שמגיע אליו כדי לוודא שהוא אכן מתאים לצרכים והמטרות שלכם.